![]() | |||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | |||||
![]() |
Podstawy naukoweFragment programu "OBSERWATOR"
W przypadku teoretycznych testów na prawo jazdy początkujący kierowcy powinni mieć możliwość ćwiczenia różnych umiejętności poznawczych. Wykracza to poza ramy tradycyjnych zajęć realizowanych w ramach kursów na prawo jazdy, ponieważ są to zadanie, na które do tej pory nie zwracano uwagi. Można to osiągnąć dzięki dodatkowemu treningowi, który uzupełniałby tradycyjne lekcje podczas szkolenia i podczas którego kierowcy doskonaliliby umiejętności wymagane podczas jazdy w normalnych warunkach drogowych. Program "OBSERWATOR" jako pomoc w szkoleniu kierowcówDoc. dr hab. Tadeusz Rotter
Pracownia Psychologii Transportu Instytutu Psychologii Stosowanej UJ Każdy kandydat na kierowcę musi przejść badania lekarskie, a część kandydatów dodatkowo badania psychologiczne. Tak więc od początku przyjęto, że kandydaci na kierowców będą reprezentować różne możliwości psychofizjologiczne i różne będą też efekty ich szkolenia. Powinna wobec tego istnieć możliwość indywidualizacji procesu szkolenia. Szkolenie kierowcówAndrzej Markowski
Stowarzyszenie Psychologów Transportu w Polsce Większość stosowanych działań prewencyjnych służących bezpieczeństwu w ruchu drogowym (...) okazuje się niewystarczająca (...) . Sytuacja wymaga nowych, nieszablonowych działań, poprawiających stan bezpieczeństwa. Jednym z nich powinno być diagnozowanie sprawności psychologicznych kandydatów na kierowców i kierowców oraz, oparte na tych diagnozach, ćwiczenia cech i sprawności pożądanych u uczestników ruchu. Taka diagnoza i ćwiczenia zdecydowanie ułatwiają - zarówno przyszłemu, jak i już jeżdzącemu kierowcy poznać swoje silne i słabe strony, osiągnąć trafną samoocenę i, dzięki niej, "dostroić" swój udział w ruchu drogowym odpowiednio do własnej kondycji psychologicznej. dodaj do ulubionych ![]() ![]() | ||||||||
![]() | |||||||||
![]() |